Slowly Between Istanbul-Tokyo
Selen Gülün, İstanbul Üniversitesi ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’ndeki lisans müzik eğitiminin ardından, Berklee College of Music’te jazz kompozisyonu lisans programını tamamlamıştır. Yüksek lisans eğitimini İstanbul Teknik Üniversitesi’ndeki Müzik İleri Araştırmalar Merkezi’nde (MIAM) tamamlamıştır.
Gülün’ün bestelerinin ilk icraları Dartford Symphony Orchestra and the Vellinger String Quartet (İngiltere), Ensemble TRIS (Avusturya), sa.ne.na Perküsyon Topluluğu, İstanbul Müdern Müzik Topluluğu (Türkiye) tarafından gerçekleştirilmiştir. Berklee College of Music (Boston), The New School (New York), the Malmö Academy of Music, the Utrecht School of the Arts, Boğaziçi Üniversitesi, Bilgi Üniversitesi gibi çeşitli kurumlarda dersler vermiştir.
Bugüne kadar yayımlanmış on albümü olan Gülün’ün temel enstrümanı piyanodur.
2019 yılında yayımlanan ve Türkiye’deki kadın bestecilerin tarihini araştıran Türkiye’de Kadın ve Müzik kitabını Gülün, müzisyen ve müzikolog Patricia Adkins Chiti ile birlikte yazmıştır.
Selen Gülün’ün Diskografisi
Just About Jazz Live (2005, Rec By Saatchi)
Sürprizler (2006, Rec By Saatchi)
Solo (2009, Selen Gülün)
Answers (2010, Doublemoon Records)
Başka (2013, Lin Records)
Az-Masal (2015, Kabak & Lin Records)
Kapı (2016, EvArt – Arte ed Eventi)
Kadınlar Matinesi (2017, A.K. Müzik)
Many Faces (2019, iKi Muzik)
Yollar (2020, iKi Muzik, Selen Gülün)
Yeni çalışamaların “Yavaş” ve “Daha Yavaş” için neler söylemek istersin?
2020’de kendi plak şirketim iKi Muzik’ten önce iki şarkılık teklim Yollar’ı, ardından da solo piyano müzikleri Yavaş ve Daha Yavaş’ı çıkarttım. Yollar’ın içinde Kapı ve Öyle Değil adıyla iki şarkı var. Tokyo’da Haziran 2019’da Zak Croxall (bas) ve Ryo Shibata (davul) ile birlikte canlı kaydettiğim Yollar’ın synthlerini ve vokallerini Emre Malikler’in İstanbul’daki stüdyosunda çaldım ve söyledim. Emre aynı zamanda Kapı’da gitarları çaldı. Mix de ona ait. Mastering Mike Nielsen. Kapak fotoğrafı Hüseyin Taşkın’ın. Yollar’ın yayın tarihi 20 Mart, yani tam pandemi kapanmalarına başladığımız zamanlar. Dolayısıyla konserlerini Ocak’ta Tokyo’dayken çalabildim ama sonrasında tek tek konserler iptal oldu ve çalmaya devam etme hayallerim malum sebeplerden suya düştü.
Tam da kapanma dönemine denk gelmiş?
Kapanma döneminde İstanbul’da kaldım Japonya çok uzun bir süre giriş çıkışları kapadı. Burada 4 ay kadar hayatımda bir ilk olarak akustik piyanosuz kaldım ve aletimi çalmayı, çalışmayı çok özledim. Bayram sonrasında Zuhal Müzik bu mutsuzluğuma çare olarak bir Kawai konsol piyano desteği verdi. Müthiş önemli bir destekti benim için hem akıl sağlığım hem de çalışmalarım için büyük bir adım oldu. Kendilerine ne kadar teşekkür etsem azdır.
Bu arada boş durmamışsındır?
Evet, bu vesile ile Akbank Jazz Festivali’nin 30. yılı için derlediği albümde de Questions adında bir solo piyano parçası yazıp çaldım ve yeniden piyano çalışabilmeye başladım.
11 Eylül günü sevgili arkadaşım Cengiz Baysal’ın uzaktan kaydediyor olduğu albümünde duo bir parçasının piyanolarını çalmak üzere Hakan Kurşun’un ev stüdyosunda gitmiştim. Onun çok tatlı bir Yamaha piyanosu var stüdyosunda. Cengiz için yaptığım kayıt bitmişti. Hakan’dan haydi biraz doğaçlama solo piyano kaydedelim teklifi geldi. Tam benlik bir teklif! Önce karmaşık yapıda bir parça doğaçladım. Ardından beni ‘acaba Yavaş bir şeyler mi çalsan’ diyerek yönlendirdi. Onun kayıdının hemen ardından da ‘bence daha da yavaş bir şey çalmalısın şimdi’ diye o anda başka bir sipariş verdi. Böylece ‘Daha Yavaş’ ortaya çıktı. Böylece 3 kayıt daha yaptık, hem eğlendik hem de üretken bir gün geçirdik. 30 Kasım’da Yavaş’ı ve 18 Aralık’ta da Daha Yavaş’ı tekli olarak yayınladım. Bu seriyi bir üçleme olarak düşünüyorum. 3. Parçayı ne zaman yayınlayacağımdan çok emin değilsem de 2021 başlarında olacağını tahmin ediyorum.
İki Muzik için neler diyeceksin?
iKi Muzik’e başlama fikrim gerçek kent müziğinin çağdaş yansımlarının peşine düşmekti. Bu sebepten ilk olarak Many Faces (2019) albümümü yayınladım. İçinde Hakuei Kim, piyano (Kore-Japon), Keisuke Ohta, keman (Japon), Marcello Allulli, tenor saksofon (İtalyan) ve İssei İgarashi, trompet (Japon) ile yaptığım 8 duo parça var. Albümün orijinal plakları ve CD’leri ilk olarak Japonya’da satışa çıktı. Ardından 2011’de İtalya prömiyeri için yazdığım Sea by Sea eserinin cello’lu düzenlemesini Japon çellist Orie Hirayama ile yine canlı olarak kaydettim ve onu da 2019’da dijital olarak iKi Muzik’ten yayınladım. Niyetim sadece jazz değil çağdaş müziğin tüm alternatiflerine açık olmak olduğu için farklı türlerden yayınlar yapmak istiyorum. Yavaş yavaş başka insanların müziklerini de yayınlamaya başladım. Kendi eserlerim dışındaki ilk yayını Kasım’da Deniz Güngören 5tet Zülüf teklisi ile yaptım.
iKi Muzik (u ile):)
www.ikimuzik.com
Sosyal medya hesapları
Instagram @ikimuzik
Twitter @Ikimuzik
Facebook @ikimzk
Yavaş
30 Ekim, Cuma günü tüm dijital platformlara dağıldı.
Kayıt, Müzik Yapım, Hakan Kurşun
Mix, Mastering Emre Malikler
Kapak resim, Seval Gülün
Kapak tasarım, Esra Şaşmaz
“Behind every successful man, there is a woman”… For some reason this saying has always made
https://www.gazeteikinciyuzyil.com/20221208/#p=10